måndag 17 december 2007

Lång tid ingen syn..

Nu är det länge sedan som det skrevs något här inne på bloggen, närmare bestämt i oktober någon gång... Men man har kanske behövt tiden att komma över den säsong som varit och att kanske komma ifatt omvärlden som inte förstår hur viktig fotbollen och Malmö FF är..

Vi i Azzurro jobbar oförtrutet på, även om det kanske inte syns så mycket.. men det finns vad jag hör i "korridorerna" massa idéer och förslag.. Så vi får väl se hur det kommer att te sig under 2008. Men det är mycket upp till bevis som undertecknad "kräver" att få se som resultat.

Men samtidigt ser jag fram emot säsongen 2008, för att kolla in vårt nya tränarpar, värvningar som gjorts och kanske kommer att göras.. Och det är ju inte allt för länge till träningsmatcherna på kalla Heleneholms IP börjar.. Kanske ska ta och försöka komma iväg och se några av de kalla träningsmatcherna och ta lite bilder och så? Vi får väl se när vi närmar oss vad det blir av det.. Man har ju oftast otur och jobbar de dagar som det är träningsmatch..

Man har ju också sett hur östra läktaren sakta men säkert växer fram på vår nya himmaborg.. och det är ju som så att lutar jag mig lite åt vänster på min balkong så kan jag ju se bygget lite ialla fall.. Men det bästa är att när allt är klart kommer jag helt säkert och tydligt se stadion, och vår älskade plats på norra läktaren.. Längta till det är klart.. spänningen, nyfikenheten, nervositeten när man beträder den nya himmaborgen..

Sedan jag skrev sist här inne har det ju väldigt närmat sig jul, och klappar ska köpas, julkort ska skrivas, julskinkan ska griljeras.. Men julklapparna är nästan inköpta sista tas på fredag. Och till mina söner har jag köpt ........ ( ha ha nä kära söner den gubben gick inte...) Men julen blir lugn och avkopplande i år, då jag firar julen själv.. Grabbarna grus är hemma hos sin mamma, och min mamma jobbar, men jag fixar till mig ett antal julsmörgåsar a la dansk smörrebröd och ett par kalla pilsner på det och kanske en liten nubbegubbe till det.. Kanske en god whiskey på kvällen.. *ler*
Och inte nog med allt det eländet med jul och alla inköp.. *ler* så fyller man ju år på juldagen också.. Jag ska nu fira men nolla med en 4 framför... Tänk jag 40 år.. det trodde man inte för 30 år sedan *skratt*
Men det blir inte så mycket firande på själva min födelsedag.. Det är och har alltid varit lite svårt att få hem vänner och familj och släkt just den dagen.. Som jag brukar säga reservjulafton, dagen man ska hem till den hälft av familj/släkt som man inte firade julafton med.. Men å andra sidan så är det rätt skönt att ligga på soffan och titta på lite kul TV en sådan dag, så det stör mig inte.. Men lite sms och så tar man ju gärna emot.. När jag halvligger i soffan och trycker i mig lite goa skinkmackor...

Nåja nu har jag väl skrivit så mycket jag kan denna gång... Men vi kanske ses på lördag.. Man måste ju ner och kolla in Kung Bosse på lördag när han signerar böcker på Kulan, eller MFF-shopen..

Och till alla er andra önskar jag en underbart skön och avkopplande jul och hoppas att tomten kommer med allt som ni önskar er...

Hälsningar...

Mannen i gröten *ler*

Inga kommentarer: