onsdag 19 mars 2008

Nu närmar sig Allsvenskan med storsteg. Det sägs vara ett ungt allsvenska som kommer starta om endast 12 dagar då den "officiella" premiären äger rum, som tar plats i Malmö, mellan
Malmö FF och regerande mästarna IFK Göteborg. Jag kan ju börja med att tippa min allsvenska tabell, som jag tror att den kommer se ut efter sista omgången.

1. IFK Göteborg

2.Malmö FF

3.Kalmar FF

4.Djurgårdens IF

5.IF Elfsborg

6.Halmstad BK

7.Hammarby IF

8.Helsingborgs IF

9. AIK

10. IFK Norrköping

11.GAIS

12.Gefle IF

13.Örebro SK

14.Trelleborgs FF

15.GIF Sundsvall

16.Ljungskile SK

Här har ni min tippade slutliga allsvenska. Jag tror att det kommer vara en hård kamp mellan topp 3 lagen i år. Malmö min nye tränare Roland Nilsson i spetsen, Göteborg med den lovande nyinköpte målvakten Kim Christensen och Kalmar som i princip har samma lag som förra året.

Varför sätter ja då Kalmar som 3:a och inte 2:a? Jo, för att dem antagligen kommer att tappa den målspottande anfallaren Cesar Santin när transferfönstret öppnar igen till sommaren, och kommer då att tappa mycket av sitt spel. Fast dom kan ju likaväl hitta en ny farlig anfallare, som ersättare.

Malmö då, varför satte jag dom på 2:a plats, efter fjolårets fiasko där dom stannade på en 9:e plats? Jag tror helt enkelt att Roland Nilsson kommer att ge spelarna en ny kraft och mer inspiration, som inte Sören Åkeby hade kunskapen att ge.


Vem vinner den ärade "Lennart Johanssons pokal" 08?

__________________________________________________________

Släpp ut sina känslor och kommentera!

Er ödmjuke tjänare...

L.D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mamma som tvingat dig att sätta ICA först;-)

haha skönt det är skrivet lite här inne igen...

Lightblue Devil sa...

Haha, nä;) men ja skrev under min anlednig till varför ja satte dom där:P
japp tycker ja me:)