söndag 16 september 2007

Inför Örebro och andra tankar..

Då var det efter ett som det känns väldigt långt uppehåll dags för match igen.. Närmare bestämt imorgon måndag.. Match mot bottenlaget Örebro..

Jag måste säga att jag har inte tänkt så mycket på fotbollen den senaste tiden.. Och det känns lite som om jag kanske är färdig med denna säsongen??
Tyvärr (?) så ska jag bli en minus ett imorgon, den första match jag missar på jag vet inte hur många säsonger.. Fast Jeppe blir ju en minus 2..

På ett sätt känns det skönt att inte gå på matchen, men känner på ett sätt ändå lite dåligt samvete.. NÄ inte emot Malmö FF, inte mot spelarna, inte mot Madsen eller Borg, utan emot CR och LightBlueDevil mina ögonstenar.. Dåligt samvete för att jag inte följer med på matchen... För att jag alltid är där med dem.. Känns konstigt.. Hoppas de kommer över det och förlåter mig.. Jag lovar jag ska vara där till nästa hemmamatch igen.. Det är ju trots allt In Arduis Fidelis.

Jag skulle också vilja gå för att se hur Supras aktion blir och vilket genomslag den får, men jag kan ju förhoppningsvis få rapporter ifrån bröderna Boys...

Som sagt jag har inte tänkt så mycket på fotboll den senaste tiden och för en gång skull så är min tanke på nästa tatuering inte en MFF tatuering eller relaterat till det.
Pressen har även varit rätt tyst om MFF den senaste tiden tycker jag.. MEN jag hoppas givetvis att de himmelsblå grabbarna kan ta välbehövliga tre poäng nu och att de gör det med stil och hårt arbete och vackert spel..

Jag vill samtidigt passa på att klaga lite på alla de nya som mailat oss att de vill bli medlemmar men sedan bara skiter i det.. Vi har varit öppna mot er hela tiden, kunde inte ni i så fall ha den goda smaken att nämna att ni inte kan komma eller att ni inte är intresserade längre??
Jag förstår att kanske andra grupperingar är mer lockande och jag skiter totalt i vilket, men lite jävla hyfs kan det ju ändå finnas..
Jag tror att det får bli det upplägget som jag har diskuterat med CR och Jeppe istället... Det är det vi får bygga på, det där det finns ärlighet och gemenskap inom gruppen..

Nu ska jag koppla ner igen och jag kommer tillbaka när någon minst anar det

Himmelsblått hjärta för alltid..

Inga kommentarer: