lördag 1 september 2007

Malmö möter Trellehulla..

När jag vaknade imorse vaknade jag med en känsla i kroppen som sa mig att "Stanna hemma idag, gå inte på matchen, ligg istället i soffan och titta på matchen"
Jag gick länge och funderade på den känslan.. Skulle man följa magkänslan eller skulle man efter som ens hjärta är himmelsblått ta sig ner till himmaborgen? Det tar ju hela två min att gå ditt..
Hela förmiddagen gick åt att peppa mig själv att gå dit och jag lyckades väl att övertala mig själv att gå dit.

Väl dit fick BigAnton sin nya huvtröja med Toivonen extratrycket (Ja han kommer att sova med den på sig i natt, jag lovar), och efter ett par öl så började det kännas som att stämningen var på väg åt rätt håll, solen sken och allt verkade kunna bli bra.. Fick t o m kanske en lite känsla att vi kanske t o m vinner idag.. Kanske med många mål.. Det skulle ju blivit en bra lördag av det ju...

Vi kom till slut in på borgen och kan ju inte påstå att det var trångt på läktaren.. (till slut fick vi ju det hemska resultatet knappt 9200, så många hade tydligen haft samma känsla som mig på morgonen men inte lyckats övertala sig själv att masa sig dit)

Ärligt talat så orkar jag inte skriva så mycket om matchen om spelarna om något som hände inne på stadion, inte ens att den henkeborg baserade domaren hade en kompis med flagga med sig som viftade när han trodde det var rätt.. Linjeman hallå har väl aldrig ekat så bra... När fan ska domarkåren få förmånen med fria arbetsglasögon??

Rökigt var det i matchinledningen med men det är ju klart... Det verkar ju inte vara speciellt svårt att få in varken rökbomber eller bengaler...

Många ljudliga protester blev det också mot Brandmannen... Väl förstått och enligt vad jag läst på nätet så har han ju uppfattat budskapet, om inget annat när han med poliseskort lämnade Malmöstadion.. Synd att inte Kaveh fick ställa de frågor han ville på presskonferensen efter matchen.. Men som sagt.. Undrar hur länge Sööören orkar stanna kvar i stan??? Kommer han att gå självmant efter sitt möte med styrelsen eller kommer han att stanna kvar säsongen ut.. Om han nu stannar säsongen ut, gör han det för att han själv vill eller för att styrelsen vill att han stannar året ut??

Som sagt jag skulle inte nämna något om spelet eller spelarna och får lägga till inget om de konstiga bytena.. Största jublet kom väl när Yskel (jo jag vet jag stavade fel) blev utbytt.. Men det finns en hjälte idag på Malmö Stadion.. En som räddade laget totalt..

JONAS "SANKAN" SANDQVIST

Du är en hjälte...

Nä nu orkar jag inte skriva mer ärligt talat... Hoppet har försvunnit, glädjen var borta när jag stod där på läktaren..
Jag blev bjuden av ungdomarna att gå på Via, på deras fest idag, men utan glädjen som försvann någonstans inne på stadion kände jag inte för att gå någon stans.. Men jag lovar jepster en dag så ska jag sitta där i en hörna och bara se skum ut och vara bogdan...

Nästa hemmamatch är mot Örebro... Hmmm längtar väl inte dit precis, men tro inget annat, ligger jag inte i feber så kommer jag att vara där...

Vad resultatet blev?? 0-0.. mot TRELLEHULLA med fyllethylle i laget.. suck....

FÖRRESTEN VAR ÄR ALLA NYA SOM SÄGER DE VILL VARA MED I AZZURRO?? ALLA NYA SOM SAGT VI STÄLLER UPP??
Men till skillnad mot vad vissa tror vi är mer än 3..

Vi ses snart igen...

In Arduis Fidelis

Inga kommentarer: