onsdag 26 september 2007

Malmö FF mot GävlaGävle

Med ett halvt hopp gick man ner till Kvarterskrogen för att i den begynnande hösten titta på vad som antagligen blir sista matchen utomhus på en krog.

Tankarna fanns där att det kan ju bli tre poäng... Chansen fanns där fortfarande... Kindgrens uträkning gjorde att det fanns ett hopp i hjärtat..

Matchen började och även om vi fick vara utan ljud den första stunden var det underhållande att titta på.. Vi satt där när mörkret började sjunka.. Jag sippade på min första öl på en månad och allt verkade bra.. Malmö spelade hyfsat i första halvlek och allt kändes mer och mer att fortsätter det så här så blir det underbara tre poäng..

Sedan ändrades spelet och deras första mål kom (När ska vi köpa över Oremo??? Han kommer ju ha samma färg på tröjan ju...)modet sjönk lite men man tänkte att med detta spel som man såg i första kunde vi säkert kvittera och kanske t o m ta ledningen..
Men ack denna himmelsblå smärta.. Jo förvisso vi har Skoogs härliga mål, och visst skönspel från vissa av våra spelare..

Jag får väl där nämna bl a Daniel Andersson, som bara blivit bättre och säkrare i o m landslagsspelandet.. Skoog som man nästan kände igen ifrån fornstora dagar (säljs han till TFF är det skandal) och givetvis min egen favorit Dubbel Anders.. Vilken säsong den killen haft.
MEN vi får inte glömma den stora hjälten Sankan... Lite jämnare så är han vår nästa stora målvakt i landslaget.. Vilka räddningar och frilägesräddningar.. Sankan du är kung..
SANKAN FOR PRESIDENT..

På minussidan måste jag jag nämna Dixon tyvärr.. På skallen klarar han det mesta men hans fotarbete och hans markeringsmissar ibland hmmm det är ju som att se mig på dansgolvet.. Och det är ingen vacker syn.. Sedan har vi ju Babbis... Vad gör han?? Var det rätt att ta honom till Malmö?? Hur kommer han att vara nu när hans kära Snuffe försvinner ifrån klubben? Jag hoppas fortfarande att han ska blomma ut... Hoppas det för fan alltså..

Och när sedan Mr jag vet hur man tar en kvinna Bapupa gjorde målet på övertid, ja då var det bara att svepa sista skvätten av öl och kaffe latte och bege sig hem.

Dagen efter på jobbet var det pikar som vanligt, och det var någon som frågade när nästa intressanta match var, och jag kunde inte svara annat än; 2008

Tack för sällskapet i alla fall CR, Adolf och Martin. Vi ses på himmaborgen

Nåja.. kör försiktigt och krama varandra i trafiken..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi får se va Tias kommer me i present(A)

Anonym sa...

Bry er inte om dena komentar:P