tisdag 14 augusti 2007

Halmstad borta

En krönikör på mffsupport.se med signaturen Lotta skrev innan matchen att hon slutat läsa tabellen, hon ville bara se MFF vinna i Halmstad. Kan väl säga att ungefär så kände jag med, skulle till och med kunna tilläga att ja tänkte, jag skiter i spelet, bara de vinner idag. Det fick jag äta upp i en alldeles för nervös inledning av matchen, skitspel och det enda ordet jag kom på var, pinsamt. Naturligt började tålamodet rinna iväg i en jävla fart och Halmstads 1-0 mål som förövrigt borde vara bortdömt. Så nu stod vi där men ett lag som inte presterade ett dugg, ett mål i baken och en domarstab som inte hade mycket i huvet, tro fan då att en idiot i svart tröja cirka 1 meter från mig säger till mig och lugna ner mig. Nä då räckte det fantamej, tålamodet var slut och det var tur att Malmö kvitterade en tur senare, annars hade det varit mycket möjligt att jag gått tillbaka till bilen och satt mig, In Ardulis Fidelis, jag vet, men klackturister i publiken gör mig galen. Men som sagt så kvitterade Malmö och glädjen strömmade genom kroppen. Spelet började se bättre och bättre ut och man blev mer och mer hoppfull. När sedan andra halvlek började så var det skönspel på hög nivå, självförtroende i laget. Bra spel, självförtroende och kämparglöd, ett bättre vinnarkoncept hittar man inte, och det var det jag såg idag på den löjligt dåliga arenan Örjans vall. Jag stod bara och njöt igenom andra halvleken (trots vissa orosmoment, vi älskar dig Sandqvist) och när superstaren Skoog gör 3-1 i slutminuterna når lyckan sin kulmen, stående ovationer till di himmelsblå idag. Om jag ska lyfta fram några så är det framförallt Järdler, han får en chans o han tog den bannemaj, lysande idag. Babis, stark första insats, Skoog, vi älskar dig helt enkelt, fan va du är bra, geni, Safari, bollkonstnär idag. Behöver inte ens nämna Sankan, alltid lika bra.

Synd att vi hamnade på fel sida av Malmöfansen idag bara, bättre drag om man vände huvudet mot höger, men i slutet kom vi och visade var skåpet ska stå. Eloge till Kindgren, vafan ska vi med pyroteknik när vi har en stämningshöjare som honom?

Slutsats under hemfärden:

Satan vad det luktar mög från Helsingborg.

Tack för mig, kommentera gärna;) hahaha

3 kommentarer:

Azzurro Photo sa...

Va fan du kommenterar ju inte;-)

Bra skrivit Jeppe... Visst är PK hjälte:-D

Jesper sa...

Jag kommenterade jue precis, inte nåt annat än klagomål får man, jävla sätt asså;)

Anonym sa...

Ha ha det var inte min mening att det skulle låta som klagomål skratt..
bara jag som var hied och ville ha kommentar snabbt...