måndag 13 augusti 2007

Halmstad - MALMÖ FF

Precis hemkommen ifrån Halmstad och Örjans vall..
Vílken tillställning..
Vid Halmstads första mål var tanken först att "jaha då var det dags igen"
Men ett väl kämpande Malmö jobbade sig in i matchen och vi fick se tre underbara mål ifrån Junior, JJ och Superstar Skoog...
Sedan att HBKs tränare nu i tidningarna gnäller om vad han anser det regelvidriga mål som Malmö fick, ja det sopar jag undan i min skräphörna som tråkig reklam en söndageftermiddag..

Givetvis hamnade vi lite fel på läktaren först med dåligt tryck och sura supportrar. Jag fattar mig inte på supportrar som gnäller så fort man skriker lite,
jag vet inte om vi störde den killen när han höll på att leka med sin mobiltelefon?
Vi är där för att sjunga och vråla, skrika och skråla.. Men det är väl så att inte alla tål det.. Vi kanske ska gå tillbaka till 40-talet med applåder och assabrassa mandelmassa...
Tycker vi att domaren gör fel, då ska han fan få höra det, sedan skiter vi i att det inte har någon betydelse eller att det inte gör någon skillnad...
FÖR OSS GÖR DET EN JÄVLA STOR SKILLNAD..

Otroligt tråkig arena den där vallen som Örjan har... Men segerna idag var ack så skön och efterlängtad.. Och när vi gick ner där nere för att hylla våra himmelsblå hjältar.. ja då sa Kindgrens tumme upp och leende allt...
Förresten en sak till om Kindgren.. jag vill träffa hans danslärare;-).
Men jag tror att Kindgrens peppning av laget innan matchen gjorde allt..
Det är kanske han som ska anställas som mental tränare i Malmö;-)
Du är en sann hjälte Per..

Perfekt fotbollsväder, massa halmstadsbönder som trodde de skulle slå oss.. HA.. Det klarade ni inte ens med Hasse Mattisson i laget.. Synd att han inte kom ut efter matchen och pratade med oss...

Nu är det BP hemma på lördag och jag har lovat Jeppe att då ska jag vara mig själv igen...
Blir mycket roligare när man inte är chafför...

Hoppas på att se alla Azzurro på läktaren mot BP...

Forza Malmö
In Arduis Fidelis


HBK - Malmö FF
1-3

1 kommentar:

Jesper sa...

Jävligt sant att det gör en stor skillnad för oss, är domaren dum i huvet ska han få veta det med. Nä nu hetsar jag upp mig igen:P Ett stycke Frankan nykter idag, stark insats idag ändå med de omständigheterna vi hade på den läktaren. Njuter fortfarande av stämningen i slutet med mig hängandes i staketet, att se spelarnas lyckliga miner där kändes bra. Nu har jag med publicerat en liten minikrönika men upptäckte precis att du fick mer mycket mer än jag, fan:P hoppas jag inte upprepade för mycket;)